Si teniu per costum veure la televisió, és possible que entre els anuncis de xampús i de cotxes us hàgiu adonat de la presència de Ricky Rubio, jugador català de bàsquet a la NBA, protagonitzant-ne un de la marca esportiva Adidas en companyia de quatre adolescents practicants també d’aquest esport. D’entre els milers de joves catalans aficionats al bàsquet, la sort va afavorir quatre andreuencs (Èric Pujol, Pol Daza i els germans Pau i Ferran Odina) que estudien ESO a l’Escola Jesús, Maria i Josep i que hi practiquen aquest esport.
Sobtadament, fa pocs dies, el coordinador d’aquesta secció esportiva del esmentat centre escolar, Víctor Cruz, els va proposar participar en la gravació d’un anunci de televisió. Es tractava de rodar unes imatges amb l’estrella del Masnou que actualment milita als Minnesota Timberwolves, per promocionar la botiga oficial Adidas del passeig de Gràcia que fa poc va inaugurar la seva espectacular remodelació.
De fet aquest establiment, situat al número 3 del passeig, va obrir per primer cop l’any 2006, però ara s’ha ampliat i renovat completament seguint, per primer cop a l’Estat espanyol, el nou concepte de botiga Adidas HomeCourt que es va aplicar abans que enlloc a la botiga que es va obrir a Pequin el 2014. La novetat consisteix a oferir un ampli espai comercial molt ben atès (les dues plantes ocupen ara 1.000 metres quadrats de superfície i dóna treball a 60 persones), posar a l’abast dels clients tots els seus productes amb la possibilitat d’experimentar una compra interactiva única i convertir part del local en un museu.
La marca alemanya aprofita, doncs, la botiga per mostrar amb orgull la seva empremta a la història de l’esport mundial. En el cas de l’establiment barceloní, la planta superior té una zona dedicada al davanter argentí Leo Messi, on es poden admirar algunes de les seves botes signades amb les quals ha batut diferents rècords, les quatre rèpliques de les seves pilotes d’or, una pilota amb la qual es va disputar el Mundial de Brasil i la samarreta que va vestir a la final d’aquest campionat.
Com que els quatre nois van acceptar a ulls clucs la proposta, el passat dijous 11 de juny, amb molta il·lusió i un bon grapat de nervis, es van adreçar a l’AC Hotel Barcelona Forum, on van ser rebuts al vestíbul pel jugador i l’equip de filmació que ja no els van deixar sols en cap moment per anar registrant la major quantitat de material audiovisual possible. Després de les salutacions i les primeres frases de mutu coneixement, van sortir al carrer on els esperava una espectacular limusina blanca amb el logotip de la NBA que els va traslladar a passeig de Gràcia.
Durant el recorregut, els joves van aprofitar per preguntar a Ricky Rubio sobre la seva trajectòria al món de l’esport d’elit. En arribar a la botiga, van poder accedir a l’interior amb l’estrella salvant la llarga cua d’aficionats i admiradors que l’estaven esperant per poder aconseguir una fotografia amb el seu autògraf. Evidentment, ells van ser els primers en ser atesos i, amb aquest record a les mans, es van acomiadar del jugador abandonant la botiga després d’una entrevista en què van valorar aquesta experiència molt positivament, sobretot el caràcter planer i agradable del jugador de la NBA.
Ara que ja han passat uns dies, els joves tenen la impressió de recordar un episodi no viscut, sinó imaginat; però afortunadament per a ells disposen de moltes proves que confirmen que al llarg d’unes hores van estar al costat d’una estrella de l’esport català: una samarreta, unes sabates d’esport, una fotografia signada per ell, moltes altres guardades als seus telèfons mòbils i, sobretot, un anunci a YouTube i a la televisió que esporàdicament els sorprèn mentre sopen a casa seva amb total tranquil·litat.
Fotografia: Els cinc protagonistes de l’anunci d’Adidas | Esport Andreuenc